Välkommen till vår butik
leverans inom 1-2 vardagar

leverans inom 1-2 vardagar

Trygg och säker betalning

Trygg och säker betalning

files/guarantee_4_1.svg

Upp till 12 månaders garanti

Integritetspolicy

Personuppgiftslagen
Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).

När du handlar hos oss anger du personuppgifter såsom namn, adress, mailadress, telefonnummer och i vissa fall även personnummer. Denna information behöver vi för att leverera varan till dig, men även för hantering av garantiärenden eller försäkringar. Personnummer krävs vid eventuell kreditupplysning.

Personuppgiftsansvarig är vi, Kungsgatan Smart Teknologi AB, 559001-3727, Auroragränd 1, 127 61 Skärholmen, Sverige, som behandlar personuppgifter i enlighet med personuppgiftslagen. Behandling av uppgifterna kan ske av oss eller av någon av våra samarbetspartners. Syftet med denna behandling är att kunna fullgöra våra åtaganden mot dig som kund samt informera om erbjudanden. Personuppgifterna behandlas också inom ramen för marknads- och kundanalyser, som utgör underlag för marknadsföring, metod- och affärsutveckling, och för att fullfölja det som krävs av oss enligt lag.

För att kunna upprätthålla en god servicenivå gentemot dig som kund dokumenterar vi all kundkommunikation. Du har rätt att på begäran ta del av dessa uppgifter. Om uppgifterna skulle visa sig vara felaktiga, ofullständiga eller på annat sätt irrelevanta åligger det oss att vidta rättelse åtgärder.

Cookies & Integritetspolicy

 

1. Grund

1.1 Phonecare samlar in, lagrar och använder personuppgifter i samband med, exempelvis men inte uteslutande, köp av våra produkter och tjänster, serviceärenden, avtal, marknadsföring, besök hos Phonecare eller annan typ av kontakt med Phonecare.

 

1.2 Våra besökares integritet är väldigt viktig för oss, och vi är fast beslutna att skydda den. Förtroende med avsikt och förmåga att behandla våra besökares information på ett säkert sätt.

 

1.3 Syftet med denna integritetspolicy är att Phonecare kortfattat skall beskriva för de vars uppgifter Phonecare har samlat in, eller kan komma att samla in, och behandla hur Phonecare ämnar uppfylla de krav på personuppgiftsbehandling som uppställs i Europaparlamentets och Rådets Förordning (EU) 2016/679 (”Dataskyddsförordningen”), som gäller från och med den 25 maj 2018, och i övrigt vid var tid gällande personuppgiftslagstiftning (nedan gemensamt benämnt som ”Tillämplig lag”). Denna integritetspolicy skall även kortfattat beskriva hur Phonecare ämnar säkerställa ett adekvat skydd för personlig integritet och grundläggande rättigheter för enskilda i samband med behandling av personuppgifter inom ramen för den verksamhet som bedrivs av Phonecare.

 

2. Ansvar

2.1 Phonecare är normalt personuppgiftsansvarig för de uppgifter som Phonecare samlar in och behandlar.

 

2.2 Phonecare kan, i de fall uppgiftslämnaren är personuppgiftsansvarig för de aktuella personuppgifterna, i vissa fall vara att betrakta som personuppgiftsbiträde. I sådant fall bör den personuppgiftsansvarige ingå personuppgiftsbiträdesavtal med Phonecare.

 

2.3 Uppgiftslämnare ansvarar för att Phonecare äger rätt att behandla de personuppgifter som lämnas till Phonecare.

 

3. Säkerhetsåtgärder

3.1 Phonecare skall vidta de tekniska och organisatoriska åtgärder som, med beaktande av tillgänglig teknik och kostnaden för åtgärderna, krävs enligt Tillämplig lag för att skydda de personuppgifter som omfattas av behandlingen.

 

3.2 Phonecare skall i skälig omfattning vidta åtgärder för att fullfölja sina skyldigheter, med beaktande av typen av behandling och den information som Phonecare har att tillgå, avseende:

 

(a) säkerhet i samband med behandlingen;

(b) anmälan av en personuppgiftsincident till tillsynsmyndigheten; och

(c) information till den registrerade om en personuppgiftsincident.

 

4. Syfte med behandlingen av personuppgifter

4.1 Phonecare behandlar personuppgifter för olika ändamål som en nödvändig del av Phonecare verksamhet. Nedan följer några exempel på de vanligaste ändamålen.

 

4.1.1 Rådgivning och kontakt inför och i samband med köp eller ingående av avtal.

 

4.1.2 Genomförande av köp och leverans av beställda varor eller tjänster.

 

4.1.3 Uppföljande kontakt inför, under eller efter leverans och i samband med service och garantiärenden eller kundnöjdhetsundersökning.

 

4.1.4 Ekonomirelaterad behandling så som fakturering, kreditvärdighetsbedömning och finansiering.

 

4.1.5 Fullgörande av Phonecare förpliktelser enligt lag, exempelvis bokföringslagen.

 

4.1.6 Marknadsföringsaktiviteter inklusive riktade erbjudanden per post, e-post, på webben eller per telefon.

 

4.1.7 För att fullgöra Phonecare övriga förpliktelser i avtalsförhållandet med kunder och partners.

 

5. Utlämnande av personuppgifter

5.1 Phonecare kan komma att lämna ut personuppgifter till tredje part för olika ändamål när det bedöms nödvändigt för genomförande av, exempelvis, de ändamål som anges i punkt 4. Nedan följer några exempel på de vanligaste typerna av tredje partsaktörer som kan komma att få tillgång till och även behandla personuppgifter.

 

5.1.1 Logistikföretag i samband med leverans, finansbolag vid finansiering av köp, kreditbedömningsföretag vid kreditköp eller ingående av avtal, försäkringsbolag vid tecknande av försäkringar, revisorer vid revision av Phonecare verksamhet, marknadsföringspartner vid genomförande av kampanjer.

 

5.2 Phonecare kan även komma att lämna ut personuppgifter om det är nödvändigt för att tillvarata Phonecare rättsliga intressen, följa gällande lagstiftning eller krav från myndighet

 

5.3 Phonecare säljer inte personuppgifter till tredje part utan tillstånd. Om hela eller delar av Phonecare verksamhet är föremål för försäljning, fusion eller konkurs kan personuppgifter komma att föras över till tredje part i samband med detta.

 

6. Rättslig grund och lagring

6.1 Phonecare baserar sin behandling av personuppgifter på olika rättsliga grunder beroende på ändamål. Nedan följer några exempel på vilken rättslig grund som kan vara tillämplig för olika ändamål.

 

6.2 Phonecare behandlar personuppgifter med stöd i den rättsliga grund som benämns avtal i enlighet med artikel 6.1 b, beaktandesats 44 i Tillämplig lag. Denna rättsliga grund är exempelvis tillämplig då Phonecare behandlar personuppgifter som del av uppfyllande av avtalsförpliktelser mot kunder och partners. Denna rättsliga grund är även tillämplig för behandling av personuppgifter innan avtal ingås då Phonecare gör bedömningen att den registrerade har för avsikt att ingå avtal.

 

6.3 Phonecare behandlar personuppgifter med stöd i den rättsliga grund som benämns rättslig förpliktelse i enlighet med artikel 6.1 c, beaktandesats 45 i Tillämplig lag. Denna rättsliga grund är exempelvis tillämplig då Phonecare försäkrar sig om att lagkrav så som bokföringslagen efterlevs.

 

6.4 Phonecare behandlar personuppgifter med stöd i den rättsliga grund som benämns intresseavvägning i enlighet med artikel 6.1 f, beaktandesats 47, 48, 49 och 69 i Tillämplig lag. Denna rättsliga grund är exempelvis tillämplig på marknadsföringsaktiviteter.

 

6.5 Phonecare kan även komma att behandla personuppgifter med stöd i den rättsliga grund som benämns samtycke i enlighet med artikel 6.1 a, beaktandesats 32, 38, 42, och 43.

 

6.6 Phonecare skall söka begränsa sin lagring av personuppgifter både vad gäller omfattning och lagringstid till vad som krävs för ändamålen.

 

7. Rättigheter

7.1 Den registrerade har rättigheter i enlighet med artikel 12 till och med 23 samt artikel 34 Tillämplig lag. De viktigaste rättigheterna för de registrerade är:

 

(a) Tillgång till den registrerades personuppgifter i form av ett registerutdrag som bland annat beskriver de personuppgifter som finns registrerade, vilka ändamålen är med behandlingen och till vilka tredje parter personuppgifter lämnats ut.

 

(b) Radering av personuppgifter om de inte längre är nödvändiga för det ändamål de är insamlade.

 

(c) Rättelse och/eller komplettering av felaktiga och/eller ofullständiga personuppgifter.

 

(d) Begränsning av behandling för visst ändamål. Exempelvis har den registrerade rättighet att invända mot användning av personuppgifter för direkt marknadsföring så som exempelvis erbjudanden via e-post.(e) Rättigheten att inge klagomål till tillsynsmyndighet. Datainspektionen är tillsynsmyndighet i Sverige.

 

7.2 Den registrerades rättigheter kan i viss utsträckning komma att begränsas i den mån som krävs och/eller tillåts av Tillämplig lag. Exempelvis kan Phonecare inte radera kunduppgifter när de krävs för att uppfylla lagkrav så som bokföringslagen eller för att uppfylla avtalsförpliktelser

 

7.3 Vid begäran om nyttjande av de rättigheter som de registrerade har kan det enklaste sättet ofta vara att kontakta er huvudsakliga kontaktperson eller säljare på Phonecare.

 

8. Övrigt

8.1 Vi som arbetar på Phonecare känner ödmjukhet inför att det kan finnas saker vi kan göra bättre och tar därför med glädje emot förbättringsförslag.

 

8.2 Phonecare håller för sannolikt att denna integritetspolicy kan komma att revideras i takt med att rättslig praxis, bästa praxis för tillämpning och implementation samt Phonecare verksamhet och rutiner utvecklas.

 

Cookies på Phonecare.se
Vår hemsida använder kakor.
En kaka är en fil som innehåller en identifierare (en sträng med bokstäver och siffror) som skickas av en webbserver till en webbläsare och lagras av webbläsaren. Identifieraren skickas därefter tillbaka till servern varje gång webbläsaren begär en sida från servern.
Kakor kan antingen vara “ständiga kakor” eller “sessionskakor”: en ständig kaka lagras av en webbläsare och förblir giltig till det angivna utgångsdatumet, såvida den inte raderas av användaren innan utgångsdatumet; en sessionskaka, å andra sidan, kommer att gå ut i slutet av användarsessionen, när webbläsaren är stängd.
Kakor innehåller vanligtvis inte information som personligen identifierar en användare, men personlig information som vi lagrar om dig kan vara länkad till informationen som är lagrad i och erhållen från kakor. Vi använder både ständiga och sessionskakor på vår hemsida.

FÅ FRI FRAKT!

Få fri frakt när du registrerar dig för vårt nyhetsbrev. Som kund hos oss får du unika erbjudanden, rabatter och senaste nytt! Koden skickas på mail.

Hem
Meny
Varukorg