Köpvillkor

Betalning med kort eller faktura

Om du av någon anledning inte vill betala direkt med kort kan du välja faktura som betalningssätt hos oss på Phonecare. Vi skickar faktura via e-post till samma e-postadress som du angivit vid beställningen. Tänk på att betala fakturan i rätt tid. Du undviker då extra kostnader i form av påminnelseavgifter m.m.

Returer

Vid returer på våra produkter så måste kunden komma med kvitto, om det är något fel på produkten som man köpt. Vi erbjuder ett års Garanti på dem flesta tillbehör i butiken.

Regler för returer på våra produkter

  • Kvitto måste finnas.

  • Om det är något fel på produkten så ingår det i Garantin, om det däremot är så att kunden har orsakat skadan på produkten så gäller ej Garantin.

Ångerrätt

Vi erbjuder en ångerrätt på 14 dagar. För att kunna återlämna varorna måste de vara i oförändrat skick och i originalförpackning om sådan finns. Efter det att du har skickat tillbaka varan oanvänd i originalförpackning återbetalar vi dig senast inom 2-3 arbetsdagar.

Köpvillkor för Reparationer

När du reparerar en mobil eller surfplatta hos oss på Phonecare så får du 12 månaders Garanti på alla våra original skärmar, men har du repererat din enhet med en kopia av något slag gäller endast 3 månaders Garanti.

Det är viktigt att kvitto är medtaget och att rätt information lämnas när du vill lämna in något på Garanti.

För att beställa reperationer via hemsidan Phonecare.se behöver du vara registrerad som företagskund.

Garanti täcker bara den delen som vi byter ut på mobilen.

(Garantin gäller bara om det är fel från oss)

Garantin täcker inte

Vattenskador eller någon annan typ av fuktskada.

Sprucken skärm.

Garantin täcker

Om du får problem med touchen efter reparation.

Om det bli något fel med färgerna på mobilen efter reparationen.

Om delen som du bytt inte fungerar som den ska.

(Garantin gäller bara delen vi byter ut på mobilen)