Välkommen till vår butik

leverans inom 1-2 vardagar

Trygg och säker betalning

Upp till 12 månaders garanti

Allmänna köpvillkor

Tillämpning och konsumentskydd
De här allmänna villkoren (”Villkoren”) är tillämpliga på det köpeavtal som du som konsument sluter med Kungsgatan Smart Teknologi AB, organisationsnummer 559001-3727, nedan kallat Phonecare. För att tillvarata dina intressen som kund tillämpas bestämmelserna i Konsumentköplagen (2022:260), Distans- och hemförsäljningslagen (SFS 2005:59) samt dataskyddsförordningen (GDPR) på samtliga köp på www.phonecare.se

Konsuments (privatperson) ångerrätt vid distansavtal
Konsument har på sätt som lagen (2005:59) om konsumentskydd vid distansavtal och hemförsäljningsavtal närmare anger, i vissa fall rätt att frånträda ett köp genom att till Phonecare.se lämna eller sända ett meddelande om detta inom 30 dagar från den dag konsumenten tog emot varan eller en väsentlig del av denna. 


Phonecare.se godkänner inte, enligt svensk lag, kreditköp till personer under 18 år. 
För att få beställa på hemsidan måste du fyllt 18 år. Phonecare.se förbehåller sig rätten att i enskilda fall neka eller ändra din beställning (exempelvis om du uppgivit felaktiga personuppgifter och/eller har betalningsanmärkningar).


Ångerrätt/öppet köp (Privatperson endast)
Du som konsument har rätt att undersöka produkten (gäller ej reservdelar, minneskort, usb-stickor, batterier, powerbanks, hörlurar/headset eller hygienartiklar). 
Om någon av dessa produkter är plomberade inkluderas den bara av ångerrätten så länge plomberingen INTE är bruten.
Returnerar du en oanvänd produkt med tillhörande etiketter och i sin originalförpackning inom 14 dagar återbetalas hela beloppet minus fraktkostnaden. 

Vid ångerrätt/öppet köp ersätter INTE Phonecare fraktkostnaden tillbaka. Ansvaret för att försändelsen når Phonecare ligger hos dig som kund. 
Detta innebär att du som kund står för returfrakten samt den ursprungliga fraktkostnaden till Phonecare och därefter sker en återbetalning på varorna endast.
Det är viktigt att det yttre emballaget används och att tejp eller annat material inte klistras på originalförpackningen.
Vid defekt förpackning eller uppenbar åverkan på produkten kommer prisavdrag att ske på minst 30% av produktens värde.

Produkten skickas tillbaka till oss med följande

  • Spårningsnummer
  • Originalemballage (om möjligt)
  • Returformulär

Varan returneras till:

Kungsgatan Smart Teknologi AB
Auroragränd 1
127 61 Skärholmen 
Sweden


Köpinformation
Din order skickas från vårt lager i Skärholmen. 
Ändringar och tillägg går EJ att göra efter att beställningen genomförts, var därför noggrann att kontrollerar din beställning innan du genomför köpet.

Pris- och produktinformation
Samtliga priser anges inklusive moms.
Eventuella avgifter för frakt och fakturaavgifter kan tillkomma, vilket i sådana fall framgår i kassan. Efter att en beställning bekräftats kan priset endast ändras på grund av omständigheter som vi inte råder över (t.ex. krig, naturkatastrofer m.m.) samt vid uppenbara felaktigheter i det angivna priset.

Vid eventuella felaktigheter i lagerstatus eller pris förbehåller sig Phonecare rätten att häva avtal om köp. 
Om varan utgått eller av annan anledning inte finns tillgänglig är Phonecare inte skyldig att tillhandahålla varan men kan istället föreslå en alternativ vara. 
All bildinformation ska ses som illustrationer och kan inte garanteras återge varans exakta utseende och beskaffenhet.


Reklamation
Vid reklamation kontakta oss på mail info@phonecare.se
Vid kontakt med Phonecare vänligen uppge ditt order- eller fakturanummer för att få en betald fraktsedel med tilldelat returnummer för retur av varan. 
Phonecare står endast för returfrakten i de fall varan är fel eller har felaktigt levererats till kund. 
Vid nyttjande av ångerrätt står konsument för returfrakt. 

Vid reklamationer tillämpas Konsumentköplagen (2022:260) vilket innebär att konsument har rätt att reklamera inom skälig från det att felet har upptäckts och upp till 3 år efter köp. Vi rekommenderar dock att ni tar kontakt med vår kundtjänst så fort felet uppstått för en snabbare hantering. 
De första 24 månaderna har Phonecare bevisbördan för att felet inte skulle vara ursprungligt, efter 24 månader så har du som kund 12 månader att bevisa felet för att det ska anses som ursprungligt.  

Ansvar vid skada
Phonecare kan ej krävas eller hållas ansvariga ekonomiskt eller juridiskt för skador på hårdvara, mjukvara eller förlust av sparat minne som uppstår i samband med reparationer, oavsett orsak eller anledning. Phonecare kan ej heller krävas på ersättning för reparationer som resulterar i merarbete eller kostnader som uppkommer på grund av defekt produkt eller försenade leveranser. 
Vi rekommenderar att en professionell reparatör eller någon med en väldigt god erfarenhet utför reparationen.

Tvist
Vid eventuell tvist kommer Kungsgatan Smart Teknologi AB att följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer inom Sverige och EU ODR inom EU. ARN, Box 174, 101 23 Stockholm.

Du är alltid varmt välkommen att maila oss på info@phonecare.se ifall du har fler frågor.
Tryck här för att komma tillbaka till produktsidan

FÅ FRI FRAKT!

Få fri frakt när du registrerar dig för vårt nyhetsbrev. Som kund hos oss får du unika erbjudanden, rabatter och senaste nytt! Koden skickas på mail.

Hem
Meny
Varukorg