Jag vill returnera en produkt, hur gör jag?

 

  1. Börja med att ladda ner vårt Returformulär HÄR.
  2. Fyll i den information som vi efterfrågar i formuläret. Alla fält ska fyllas i, från vänster till höger, detta ska göras digitalt.
  3. Sedan mailar du returformuläret till oss på warehouse@g-sp.se.
  4. Vi kommer att svara på din returförfrågan inom 24h, har din retur blivit godkänd kommer vi att skicka en retursedel, har den blivit nekad kommer vi att svara varför.
  5. När du har fått ett godkännande behöver du packa ner dina produkter, se till att packa dina produkter noggrant, Kungsgatan smart teknologi AB är inte ansvariga för ytterligare skador som uppkommer under transporten till oss.
  6. Fäst retursedeln på ditt paket och lämna det till ditt närmaste Postnord Ombud.

 

Returpolicy

 

Policyn är skriven utav Kungsgatan smart teknologi AB (559001-3727), även kallat Vi eller Kungsgatan smart teknologi AB i nedanstående text.

 

 

Garantier och regler för öppet köp för privatpersoner

 

Om du skickar tillbaka produkter som inte är köpta från Kungsgatan smart teknologi AB erhåller vi rätten att ta ut en avgift för fraktkostnaden, både till och från dig, förutsatt att vi stod för retursedeln.

 

Du har rätt att avbryta en order som redan har lagts, detta förutsätter att vi inte har skickat den. Beställningar som ska transporteras kan avbrytas första gången fram till 15:30 och sedan 16:30. Efter detta har vi tyvärr hunnit skicka ut din order.

 

 

Notera att vid köp av reservdelar finns regler.

 

Regler för utbyten

 

iPhone-skärm (Tredjepartstillverkad) 6 Månaders Garanti – Har du köpt en iPhone-skärm (Tredjepartstillverkad) av oss bör du innan montering testa alla funktioner, detta bör göras fackmannamässigt och noggrant.

Har produkten något problem ska du kontakta oss snarast via mail på warehouse@g-sp.se.

Defekter som täcks under 6 månader efter montering är följande;

  • Touch - Om touchen på skärmen strular, det kan vara att touchen inte fungerar på vissa ställen, att touchen inte fungerar alls eller att touchen lever sitt eget liv, så kallat Ghost-Touch.

Defekter som inte täcks efter montering är följande;

  • Linjer i skärmen
  • Svarta prickar i skärmen
  • Backlight-problem
  • Skuggor i skärmen
  • Trasig flex
  • Svart skärm.

OBS! Garanti och reklamationsärenden täcks inte om produkten har brukats på ett sätt som kan påverka dessa funktioner eller har blivit limmad vid montering.

 

 

iPhone-skärm (original) 12 Månaders Garanti - Har du köpt en iPhone-skärm (original) av oss bör du innan montering testa alla funktioner, detta bör göras fackmannamässigt och noggrant.

Har produkten något problem ska du kontakta oss snarast via mail på warehouse@g-sp.se.

Defekter som täcks under 12 månader efter montering är följande;

  • Touch - Om touchen på skärmen strular, det kan vara att touchen inte fungerar på vissa ställen, att touchen inte fungerar alls eller att touchen lever sitt eget liv, så kallat Ghost-Touch.
  • Skuggor i skärmen – Om du ser skuggor i skärmen, det ser nästan dubbelt ut.

Defekter som inte täcks efter montering är följande;

  • Linjer i skärmen
  • Svarta prickar i skärmen
  • Backlight-problem
  • Skuggor i skärmen
  • Trasig flex
  • Svart skärm.

OBS! Garanti och reklamationsärenden täcks inte om produkten har brukats på ett sätt som kan påverka dessa funktioner eller har blivit limmad vid montering.

 

 

 

 

 

 

iPad-skärm (Tredjepartstillverkad) 6 Månaders Garanti - Har du köpt en iPad-skärm (Tredjepartstillverkad) av oss bör du innan montering testa alla funktioner, detta bör göras fackmannamässigt och noggrant.

Har produkten något problem ska du kontakta oss snarast via mail på warehouse@g-sp.se.

Defekter som täcks under 6 månader efter montering är följande;

  • Touch - Om touchen på skärmen strular, det kan vara att touchen inte fungerar på vissa ställen, att touchen inte fungerar alls eller att touchen lever sitt eget liv, så kallat Ghost-Touch.

Defekter som inte täcks efter montering är följande;

  • Linjer i skärmen
  • Svarta prickar i skärmen
  • Backlight-problem
  • Skuggor i skärmen
  • Trasig flex
  • Svart skärm.

OBS! Garanti och reklamationsärenden täcks inte om produkten har brukats på ett sätt som kan påverka dessa funktioner eller har blivit limmad vid montering.

 

iPad-skärm (original) 12 Månaders Garanti - Har du köpt en iPad-skärm (original) av oss bör du innan montering testa alla funktioner, detta bör göras fackmannamässigt och noggrant.

Har produkten något problem ska du kontakta oss snarast via mail på warehouse@g-sp.se.

Defekter som täcks under 12 månader efter montering är följande;

  • Touch - Om touchen på skärmen strular, det kan vara att touchen inte fungerar på vissa ställen, att touchen inte fungerar alls eller att touchen lever sitt eget liv, så kallat Ghost-Touch.

Defekter som inte täcks efter montering är följande;

  • Linjer i skärmen
  • Svarta prickar i skärmen
  • Backlight-problem
  • Skuggor i skärmen
  • Trasig flex
  • Svart skärm.

OBS! Garanti och reklamationsärenden täcks inte om produkten har brukats på ett sätt som kan påverka dessa funktioner eller har blivit limmad vid montering.

 

Skärm för Sony, Samsung, Huawei och OnePlus (Original Service Pack) - Har du köpt en av dessa skärmar av oss bör du innan montering testa alla funktioner, detta bör göras fackmannamässigt och noggrant.

Har produkten något problem ska du kontakta oss snarast via mail på warehouse@g-sp.se.

Efter att du monterat skärmen finns ingen utbytesrätt.

OBS! Garanti och reklamationsärenden täcks inte om produkten har brukats på ett sätt som kan påverka dessa funktioner eller har blivit limmad vid montering.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Skärm för Sony, Samsung, Huawei och OnePlus (Tredjepartstillverkad) 3 Månaders Garanti - Har du köpt en av dessa skärmar av oss bör du innan montering testa alla funktioner, detta bör göras fackmannamässigt och noggrant.

Har produkten något problem ska du kontakta oss snarast via mail på warehouse@g-sp.se.

Defekter som täcks under 3 månader efter montering är följande;

  • Touch - Om touchen på skärmen strular, det kan vara att touchen inte fungerar på vissa ställen, att touchen inte fungerar alls eller att touchen lever sitt eget liv, så kallat Ghost-Touch.

Defekter som inte täcks efter montering är följande;

  • Linjer i skärmen
  • Svarta prickar i skärmen
  • Backlight-problem
  • Skuggor i skärmen
  • Trasig flex
  • Svart skärm.

OBS! Garanti och reklamationsärenden täcks inte om produkten har brukats på ett sätt som kan påverka dessa funktioner eller har blivit limmad vid montering.

 

Skärm för PC och Macbook - Har du köpt en av dessa skärmar av oss bör du innan montering testa alla funktioner, detta bör göras fackmannamässigt och noggrant.

Har produkten något problem ska du kontakta oss snarast via mail på warehouse@g-sp.se.

Efter att du monterat skärmen finns ingen utbytesrätt.

OBS! Garanti och reklamationsärenden täcks inte om produkten har brukats på ett sätt som kan påverka dessa funktioner eller har blivit limmad vid montering.

 

 

Batterier och Powerbanks, 6 Månaders Garanti – Alla våra batterier och powerbanks täcks utav en 6-månaders garanti, kontrollera din produkt noga när du har fått den, har produkten något problem ska du kontakta oss snarast via mail på warehouse@g-sp.se.

Alla defekter som uppkommer inom 6 månader byts ut.

OBS! Batteriet byts inte ut om flexen är förstörd.

 

Flexar och övriga reservdelar, 6 Månaders garanti – Alla våra flexar och övriga reservdelar täcks utav en 6-månaders garanti, kontrollera din produkt noga när du har fått den.

Defekter som täcks under 6 månader efter montering är följande;

  • Produkter som är defekta utan synliga skador.

OBS! Garanti och reklamationsärenden täcks inte om produkten har brukats på ett sätt som påverkar dess funktioner, slitage som uppkommer från användning är ej godtagbara reklamationer.

 

Övriga Accessoarer, 6 Månaders Garanti – Alla våra accessoarer täcks utav en 6-månaders garanti, kontrollera din produkt innan du slänger förpackningen, har produkten något problem ska du kontakta oss snarast via mail på warehouse@g-sp.se.

 Fel som täcks under 6 månader är följande;

  • Fel på produkten som uppkommit på grund av ett fabriksfel.

Notera att vårat utbud av accessoarer alltid uppdateras och förändras, därför kan det hända att just den produkt du reklamerar har utgått från vårat sortiment. Därför kan det ske att vi istället skickar en likvärdig produkt av samma popularitet och prisklass.

OBS! Garanti och reklamationsärenden täcks inte om produkten har brukats på ett sätt som påverkar dess funktioner, slitage som uppkommer från användning är ej godtagbara reklamationer.

 

 

 

 

 

 

 

G-SP Electronics samt Rvelon™, Laddare och kablar, Livstidsgaranti - Alla våra egna laddare och kablar (G-SP Electronics™ & Rvelon™) täcks utav en livstidsgaranti, kontrollera din produkt innan du slänger förpackningen, har produkten något problem ska du kontakta oss snarast via mail på warehouse@g-sp.se.

 Fel som täcks under en livstid är följande;

  • Fel på produkten som uppkommit på grund av ett fabriksfel.

Notera att vårat utbud av accessoarer alltid uppdateras och förändras, därför kan det hända att just den produkt du reklamerar har utgått från vårat sortiment. Därför kan det ske att vi istället skickar en likvärdig produkt av samma popularitet och prisklass.

OBS! Garanti och reklamationsärenden täcks inte om produkten har brukats på ett sätt som påverkar dess funktioner, slitage som uppkommer från användning är ej godtagbara reklamationer.

 

 

Verktyg och maskiner, 3 Månaders garanti - Alla våra verktyg och maskiner täcks utav en 3-månaders garanti, kontrollera din produkt innan du slänger förpackningen, har produkten något problem ska du kontakta oss snarast via mail på warehouse@g-sp.se.

 Fel som täcks under 3 månader är följande;

  • Fel på produkten som uppkommit på grund av ett fabriksfel.

(Detta gäller ej förbrukningsvaror)

OBS! Garanti och reklamationsärenden täcks inte om produkten har brukats på ett sätt som påverkar dess funktioner, slitage som uppkommer från användning är ej godtagbara reklamationer.

 

Om du vill överklaga ett retur-ärende. Vänligen maila oss så mycket information du kan på reklamation@g-sp.se, så kommer en av våra specialister att kolla ytterligare på ditt ärende.

 

 

 

 

Senast uppdaterad 2021-03-08